دره مرگ
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. پيروزي تو با کار و عملي که به انجام آن همت گماشته اي ، همراه است و فقط در گرو کار است که عمر ،شادي و مسرت حاصل مي شود .
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
شگفت انگیز




نقطه زبریسکی

دلیل نامگذاری دره مرگ،‌ ترسناک بودن یا آسیبی که به قلب شما می‌زند نیست،‌ بلکه خشکی و حرارت آن‌جا است. درجه هوا در این پارک حتی تا 57 درجه سانتیگراد هم رسیده است. نقطه زبریسکی که در این تصویر می‌بینید،‌ منظره‌ای زیبا از زمین‌های خشک و لم‌یزرع در این منطقه را به نمایش می‌گذارد.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-131505.jpg
تپه‌های یورکا یا تپه‌های ابراز پیروزی از اکتشاف!
اگر تصمیم گرفتید از دره مرگ دیدن کنید،‌ هنگام بالا رفتن از این تپه‌ها بدانید که یک پدیده اسرارآمیز باعث می‌شود شن‌ها صدایی مانند صدای یک هواپیما تولید کنند. زیبایی این تپه‌ها شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-130402.jpg
مزرعه شیطان
از انبوه ساقه‌های ذرت که به شکل توده‌هایی ضخیم درآمده‌اند،‌ "توده‌های ذرت" در مزرعه ذرت شیطان واقع در پارک ملی دره مرگ به وجود می‌آید. معروف‌ترین مکان نزدیک به این مزرعه، زمین گلف شیطان است. منطقه‌ای سنگی و نمکی که فقط شیطان می‌تواند در آن گلف بازی کند.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-13183.jpg
حوضچه آب بد (بدواتر)
بازدیدکنندگان دره مرگ باید 86 متر از سطح دریا پایین‌تر بروند تا به پست‌ترین نقطه آمریکای شمالی برسند. این‌جا منطقه‌ای وسیع با مساحت 520 کیلومتر مربع پوشیده از صفحه‌های نمکی است. این صفحه‌های نمکی از کلریدسدیم ساخته شده‌اند که به نمک خوراکی معروف است،‌ بله همان نمکی که در پخت غذا یا سر میز از آن استفاده می‌کنیم.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-131314.jpg
ارتفاع دره مرگ
تابلویی در کنار تنها جاده‌ای که در طول دره مرگ کشیده شده است: شما پایین‌تراز سطح دریا هستید! این دره برای داشتن بسیاری از القاب برتر معروف است: خشک‌ترین و داغ‌ترین نقطه، حالا هم دارای کم‌ترین ارتفاع!

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-132517.jpg
کوره‌های وایلدرز
اگر به این ساختمان‌های کندو شکل به اندازه کافی نزدیک شوید،‌ بوی دود احساس خواهید کرد. اما اصلا نگران نشوید،‌ این بوی کوره‌های قدیمی است. در زمان‌های گذشته از این کوره‌ها برای پرداخت نقره استفاده می‌شده، اما امروزه دیگر کار نمی‌کنند.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-132286.jpg
چشمه پالم در دره شور
چشمه‌های آب گرم طبیعی در دره شور،‌ برای افراد محلی مقدس و باارزش هستند و در واقع مکانی برای آرامش محسوب می‌شوند. آب این چشمه‌ها مملو از مواد معدنی مانند کربنات کلسیم است.

http://khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-21-133148.jpg
طاق‌های طبیعی
صخره‌هایی که به دلیل فرسایش تراش خورده‌اند،‌ شیارهای عمیقی که به دست جریان‌های آبی کنده شده‌اند و رنگ‌های سنگ‌ها در کنار تپه‌های ماسه‌ای، ‌جذابیت بی‌نظیری به دره مرگ می‌دهند که آن را بسیار معروف ساخته است.

دره مرگ نام یک پارک ملی در کالیفرنیا و نوادا است. یک صحرای عالی با همه ویژگی‌هایی که از صحرا می‌توانید انتظار داشته باشید:‌ تپه‌های شنی در شکل‌های گوناگون، ‌قله‌های کوهستانی بلندی که حتی روی آن‌ها برف هم دیده می‌شود، صخره‌هایی که لایه‌لایه و رنگارنگ هستند، دره‌های عمیق و باریکی که جریان آب حفر کرده و سه میلیون هکتار حیات وحش. دره مرگ سرزمین مردم تیمبیشا شوشون و محل زندگی گیاهان و حیوانات بی‌نظیری است که می‌توانند در شرایط سخت این صحرا زندگی کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دره مرگ می‌توانید به این آدرس سری بزنید. در گزارش تصویری امروز خبرآنلاین، تصاویر منتخب نشنال‌جئوگرافیک از دره مرگ را با هم می‌بینیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:دره,مرگ, :: 15:52 ::  نويسنده : روح الله